fredag 30. mars 2012

ETOC 2012

Arrangøren av ETOC 2012 i Falun har nå lagt ut et detaljert program på sine sider. Det inneholder blant annet sperret terreng og gamle kart over alle konkurranseområdene.
Det starter med en Model Event i Hälsingberg, sør i Falun, på 17. mai.
Dagen etter er det klart for kampen om TempO Trophy og denne foregår i umiddelbar tilknytning til Lugnet stadion. Inntil 12 utøvere fra hver nasjon kan delta i kvalifiseringen, mens de 24 beste får delta i finalen senere på dagen. Terrenget beskrives som en blanding av åpne områder og skog med en del skiløyper. Dette liker jeg godt, det var slik jeg foreslo ifjor, mange får delta i kvalifiseringen og med en finale.
Lørdag 19. arrangeres den første konkurransen i klassisk pre-o i Hälsingbergområdet. Terrenget er et typisk svensk skogsområde.
På søndag arrangeres del 2 i et spennende område. Her har arrangøren valgt Falu gruver som arena. Området domineres av et stort gruvehull i midten med en rekke slagghauger i området rundt. Skal bli spennende å se hva arrangøren får ut av dette området.
Program og kart finner du her:

ETOC-sidene

6 kommentarer:

Martin sa...

For 2 år siden var det 140 deltakere på ETOC, med andre para-regler blir det vel færre, men over 100 blir det vel. Med 9 oppgaver kommer man i hvert fall ikke til finale med 2 feil. Her blir det mange med nerver!

pre-ole sa...

Ja, her må en bruke tida framover til å tenke over hvordan en skal angripe dette. Personlig ser jeg for meg to scenarioer:
1. Svar først, og tenk etterpå. En metode som jeg vanligvis bruker, og ofte med brukbart resultat.
2. Bruk tida, ikke svar før du er sikker.
Her må en satse på at ungkalvene er meget nervøse, bruker lang tid, og bommer. Vi opp i åra har jo brukt opp nervøsiteten, eller?

Martin sa...

Jeg antar det blir flere heat i kvalifiseringen, selv om jeg ikke finner noen info om det noe sted.
Taktikken vil vel således avhenge av hvor gode de man er i samme heat som er. Kommer man i et hardt heat så må man kanskje både være rask og ha alt rett. Nervøsiteten har vel lite med åra å gjøre ref. meg under tidspostene dag3 på O-ringen i fjor og deg på tidspostene dag 2 på EM i Bollnäs ;-)

remo sa...

hello everyone!

If I can understand: "24 people go to TempO final"

where did you find this information?
I can't find it

pre-ole sa...

Remo
I heard it from a swedish so I cannot said that it is 100 % true

pre-ole sa...

Remo
I heard it from a swedish so I cannot said that it is 100 % true