søndag 18. september 2011

SM Pre-o Dag

Søndag ble den tredje og siste SM-øvelsen avgjort litt nord for Vänersborg. Jeg måtte dessverre dra før resultatene var klare da jeg hadde noen som skulle rekke et fly. Jeg har ventet på at arrangøren skulle legge ut en resultatliste, men dette drar visst ut. Dette er altfor dårlig av en SM-arrangør. Heldigvis har Elitegutta tatt et bilde av førstesiden på resultatlista. Den kan du se HER.
I en utslagsgivende løype ble det til slutt bare to som hadde fullt hus, flerfoldig mester Stig Gerdtman og Jens Andersson. Men nordmennene hang godt med, av de 10 som hadde en feil var det tre norske. Martin Jullum ble nr. 6, Geir Myhr Øien med et sekund dårligere tid ble nr. 8, og Ole Arnt Skaaraas ble nr. 11. To feil hadde Ole-Johan Waaler (13. plass), Odd Håkensen (17), Arne Ask (21) og Jan Erik Haug (22).

Sjøl var jeg meget irritert etter løpet. Etter å ha innledet med fullt hus og brukbar tid på tidspostene hadde jeg de 18 første postene rett ute i løypa. Men på de to siste postene gjør jeg noen gedigne nybegynnerfeil. På 19. post glemmer jeg å telle med en skjerm som står et stykke unna de andre skjermene, og på den siste posten klipper jeg fra feil sted. Ergerlig!

Løpet var det siste i Norgescupen og den ble vunnet av Martin Jullum etter at hans hardeste konkurrent, Lars Jakob Waaler, hadde en dårlig dag. Denne konkurransen kommer jeg tilbake til.

Detaljert liste Dag
Detaljert liste TempO
Detaljert liste Natt

Ingen kommentarer: