mandag 19. desember 2011

Mental trening

Når vi skal forklare pre-o for andre personer bruker vi mange ganger å sammenligne oss med golf eller sjakk. Likheten med golf er ganske stor, vi er ute i naturen, vi skal løse 18-20 oppgaver og en feil koster mange plasser nedover på lista. Derfor var det interessant å lese hva Suzann Pettersen mener om forberedelser.


Utdrag fra artikkelen:


Lurere å putte mer arbeid i det mentale enn det fysiske


Fysikk og psyke


Suzann Pettersen sier at det er mange veier som kan føre til målet om å bli verdens beste golfspiller.- Det er vanskelig å si hva som er den ideelle kroppstypen i golf. I de senere årene har mange av de jeg konkurrerer mot sett på seg selv som atleter, men jeg mener det viktigste er å balansere det fysiske og psykiske på en god og fornuftig måte.- Selv liker jeg å trene, så det fysiske er ikke noe problem. Men skal jeg være ærlig, vil jeg nok si at jeg tror det er lurere å putte mer arbeid i det mentale enn det fysiske. Etter min mening vil man komme lenger da, sier Oslo-jenta.



Selv har jeg allerede tatt konsekvensen, jeg har satt meg godt til rette i sofaen og skal tenke pre-o hver dag fram til sesongen starter i april. Så dere konkurrenter er hermed advart.



Hele artikkelen kan du lese HER

Ingen kommentarer: