mandag 16. april 2012

Grattis Martin

Martin Jullum imponerte i søndagens langdistanse i Karlshamn hvor han tuktet alle de beste svenskene på hjemmebane. Kun fire av de 59 startende i Elitklassen hadde alle rett ute i løypa og Martin knuste de andre på tidspostene. Kun fem sekunder brukte han på å lokalisere de to tidspostene rett. Går det an da, Martin?
Løypa i Karlshamn var en varierende løype hvor en fikk bruk for de fleste o-teknikker. Den varierte fra åpent svaberg med mange revner og steiner, til bøkeskog og også innslag av parkliknende terreng.
Lars Jakob Waaler og Jan Erik Haug hadde en feil og ble henholdsvis nr. 8 og 15.

Sjøl hadde jeg. etter brukbar innsats lørdag, en ganske gedigen nedtur på søndagen. Det begynte med at jeg overså en skjerm på tidspostene og dermed ble feil på begge to. Så bommet jeg på avstandsbedømmelsen til første post, kartet var nemlig i den uvanlige målestokken 1:3000 og det hadde selvfølgelig ikke jeg fått med meg. Når jeg i tillegg klipper 11. posten i 10. post-ruten og ikke får godkjent noen av de så er det liksom fullbrakt.
Vi hadde fått tidlig start alle sammen i bilen for vi hadde litt hastverk for å rekke et fly. Vi måtte derfor reise lenge før det hele var avgjort. Kanskje like bra? Turen på 9 timer hjem ble ihvertfall lang, men vi prøvde å snakke om noe annet enn pre-o.
Og heldigvis, om to uker er det nye sjanser i Haldenskogene.

Resultater

Ingen kommentarer: