fredag 13. april 2012

Sesongåpning i Åhus




Flott terreng!








I kveld er det klart for nordisk sesongåpning i pre-o. Som vanlig er det Pan-Kristianstad som arrangerer disse vårløpene. De aller fleste deltakerne har base på Hotell Åhusstrand og nattløpet går i terrenget rett nord for hotellet. Her skulle jeg gjerne vært med, her ble jeg for noen år siden nr. 2 i Riksmästerskapet som var forløperen til Svensk Mesterskap. Men det rekker jeg dessverre ikke da jeg skal plukke opp to familiemedlemmer på Torp i ettermiddag og deretter Geir i Moss. Så derfor er ikke vi nede før ved midnatt. Seks norske kjører tidligere nedover og deltar i nattløpet. Kan Martin slå svenskene?

På lørdag er det vanlig langdistanse i Yngsjøterrenget noen kilometer sør for Åhus. Et velkjent terreng etterhvert, men ikke noe lettere for det. Et meget detaljert terreng med god sikt, et vell av groper og høydepunkter. Her må en nok ha alt rett skal en være med å kjempe i toppen. Det stiller 14 norske i Eliteklassen og 5 i A-klassen. Disse skal konkurrere med blant annet de beste fra Tsjekkia, Italia, Danmark og selvfølgelig alle de beste svenske. Løpet inngår i den prestisjefyllte Elitserien som i år er utvidet til sju konkurranser.

På søndag forflytter vi oss til Karlshamn hvor det også er langdistanse. Og terrengbeskrivelsen lyder:
Detaljerad park och skogsterräng i direkt anslutning till havet. Småskuren klippterräng närmast havet. God sikt, mestadels bokskog.
Jeg gleder meg.
Jeg skal prøve å oppdatere bloggen i løpet av helgen. Hvis ikke finner du mange opplysninger her.

Eventor

Ingen kommentarer: